Bir kişinin Müslüman oluşu kıldığı namazladır ve kıldığı namazdan anlaşılır. Efendimiz as’mın ashabı;Namazın terkinin dışında hiçbir amelin terkini küfür saymazlardı.

Daha doğrusu namazın terkini küfür olarak telakki etmişlerdir. Kafir ile mü’mini birbirinden ayıran tek özellik namazdır diye buyurmuştur efendimiz as.

    Neden bu kadar önem arz ediyor bu namaz kıymetli okurlar.? Çünkü dinde fetvası olmayan ve fetvasız tek ibadet namazdır da ondan.

Her halükârda ve her durumda kılmak zorunda ve ihmal etmememiz gereken bir ibadettir. Yolcuysak tehir ederek, (öğleni-ikindiye veya akşamı-yatsıya veya tersini yaparak) hastaysak,ayakta duramıyorsak oturarak.

Oturarak kılamıyorsak uzanarak, onu da yapamıyorsak gözlerimizle ve hatta savaşta bile ihmal etmememiz gereken ve kılmak zorunda olduğumuz bir ibadettir namaz.

     Cenabı Allah bütün ibadetler içerisinde, sürekli ve ısrarla namazı zikredip ele alması, müslümanın kurtuluşu için ne kadar önem arz ettiğini anlamamızı, bilmemizi istiyor.

Eğer bir müslümanın namazı Allah katında değer görmemişse, zaten diğer amellerinin de bir değeri de yok demektir. Çünkü namazı olmayanın dinide yoktur diye buyuruyor efendimiz as.

    Yine efendimiz a.s. “Namazın dindeki yeri, başın bedendeki yeri gibidir.” Bedenin de başı olmayan bir insan, ne kadar işe yarıyorsa namazı gereği gibi kılmayanlar da o kadar işe yarıyorlardır.

Namaz, insan için dininde ki direğidir. Kâfirle mümini birbirlerinden ayıran namazdır. Nasılsa Allah’ın hakkıdır, borcudur, affeder gibi düşüncelere asla kapılmayalım. Ve gevşetmeyelim.

Tamamen şeytandan gelen bu dürtülere aldanmayalım. Kaçamağı yoktur ve asla da olamaz.

   Kıldığımız namazlarımız da, bedenimizi, beynimizi ve şuurumuzu Allah’a yönlendirerek, Allah’a has kılarak o namazı eda etmeliyiz.

Çünkü efendimiz a.s: “Bir kul kalbi ve bedeniyle bütünleşerek Allah’a yönelmedikçe, Allah, onun hiçbir amelini kabul etmez.’’ diye buyurmaktadır.  Kıldığımız namazlar sadece şekilden ibaret olmayacak, işte kıldık, kılıyoruz demekten ibaret olmayacak.

Nasılsa Allah kabul edecek demekten ibaret olmayacak. Beden, düşünce ve ruh bir bütün halinde Allah’a yöneltilerek, kılınmalıdır namaz.

    Rabbim bu şekilde ve amacına uygun bir namazı ikame edenlerden eylesin.